ارتباط مناسب محققان و صنایع از اموري است كه كليه مسئولين محترم و مديران دلسوز كشور هميشه بر آن تاكيد داشته و در انجام آن اهتمام ورزيده اند ارتباطي كه اگر بتوانيم بر انجام صحيح آن توفيق يابيم زمينه‌ساز موفقيت بيشتر صنایع در جهت نيل به اهداف مورد نظر در سند چشم‌انداز بيست ساله توسعه كشور عزیزمان ایران خواهد بود.


در دنياي صنعتي امروز اهميت ونقش بسته بندي به عنوان واسطه بين تکنولوزي ومصرف کننده بر کسي پوشيده نيست . تحقيقات انجام شده نيز مويد تاثير شگرف صنعت بسته بندي در افزايش فروش بويژه کسب سود بيشتر برای واحدهاي توليدي است عدم توجه به بسته بندي بدون شك لطمات و خسارات جبران ناپذيري را می تواند به همراه داشته و تلاش خستگي ناپذير توليد كنندگان ما را در بخش تولید حتي با استفاده از مواداولیه مرغوب كم رنگ و يا بي ثمر نماید. در حال حاضر به علت عدم وجود يك مركز تخصصي قوي در زمینه بسته بندی كه ارتباط مناسب با صنعت داشته باشد توليد كنندگان خود در رفع مشكلات بسته بندي مي كوشند و اين امر هزينه زيادي را در پي داشته است .


در شهریور ماه 1383 طی مراسمی از کلینیک بسته بندی مواد غذائی ایران (ICFP) برای حل مشکل فوق در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان اولین کلینیک بسته بندی کشور رونمائی شد . در ادامه این کلینیک مراحل اولیه رشد خود را در پارک علم و فناوری خراسان رضوی طی نموده و در حال حاضر با استقرار در شهرک فناوری صنایع غذائی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور تصمیم بر آن است تا دامنه فعالیت کاری خود را گسترش دهد.


در این کلینیک تلاش اصلی آن است که با نهادينه‌کردن فرهنگ استفاده از خدمات کلينيکي، بستر و فضايي مناسب جهت بررسي فني- علمي مسائل و مشكلات صنایع در زمینه بسته بندی به‌ صورت كاملاً‌ كاربردي را مهيا نموده تا هنگام بروز مشکل، تولید کنندگان به بانک جامع اطلاعات صنایع بسته بندی , مشاورين کارآزموده آزمایشگاه های مجهز(داخلی و خارجی) و صنعتگران زبده دسترسی داشته و نيازهاي واحد توليدي خود را در زمينه های متنوع بسته بندي با هزينه کمتر و کيفيت مطلوبتر بر طرف نمایند


مزایای استفاده (عضویت) در کلینیک بسته بندی مواد غذایی ایران

الف - اساتید و پژوهشگران

1- افزایش ارتباط با واحد های تولیدی و مطرح شدن در فضای صنعتی کشور از طریق قرار گرفتن در یک شبکه ارتباطی قوی و فعال


2- مشارکت در انجام پروژه های تحقیقات کاربردی و برخورداری از منافع مادی و معنوی انجام آن


3- ارتقاء سطح تخصصی از طریق قرار گرفتن در فضای کار و تعامل با سایر متخصصان و اساتید داخلی و خارجی


ب - واحد های صنعتی و تولیدی

1- رفع مشکلات و تامین نیازهای متنوع واحدهای تولیدی در زمینه بسته بندی در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه


2- ارتقاء دانش فنی واحد تولیدی بویژه واحد های تحقیق و توسعه آنها


3- دسترسی ساده به مراکز خدمات رسانی تخصصی داخلی و خارجی در زمینه صنایع بسته بندی