هنر با جامعه در تعامل است و از آن تاثیر میپذیرد. هنر جنبه های گوناگون و متنوعی دارد و هربار به گونه ای جلوه مینماید. گاهی به شکل یک مقوله عرفانی، متعالی و گاه همچون یک پدیده اقتصادی خود را نشان میدهد. هنر دارای جایگاه اقتصادی بوده و نقش قابل توجهی را در توسعه ایفا میکند. اقتصاد هنری، محرک اصلی فعالیتها و آثار هنری است.دستاوردهای فعالیتهای هنری اعم از هنرهای تجسمی، صنایع دستی و هر نوع خلاقیت و آفرینش هنری بدون ارایه به مخاطب یا مصرف کننده، نمیتوانند آنچنان که باید شناخته شده و معرفی شوند، در نتیجه از گسترش و توسعه باز میمانند. بازاریابی هنر، تاثیرگذاری بر ذهنها و شکار ایده ها و یک ابزار مهم برای حمایت مالی از هنرها است. بسته بندی به عنوان بخشی از بازاریابی و مهمترین حلقه رابطه بین تولید، حمل و نقل و بازاریابی به شمار می آید. تلاش نگارندگان در مقاله حاضر بر آن بوده تا به راهکارهایی جهت معرفی هرچه بهتر این آثار و رونق بازار هنر در بعد ملی و بین المللی دست یابند. توجه به اقتصاد هنر منجر به بهره مندی اقتصاد ملی از ظرفیتهای هنر خواهد شد. آنچه در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، نقش بسته بندی و تاثیر آن در رشد اقتصاد هنری است. پرسشهای این مقاله به این ترتیب است: نقش و اهمیت اقتصاد هنر چیست؟ نقش و تاثیر بسته بندی در اقتصاد هنر چگونه است؟ روش تحقیق به کار گرفته شده تحلیلی بوده و روش گردآوری اطلاعات، اسنادی (کتابخانه ای) است. در نهایت چنین نتیجه گرفته میشود که استفاده از بسته بندی به عنوان یک عامل ارتباطی در موفقیت و جذب مشتری و در پی آن رونق اقتصادی بازار هنر بسیار تاثیرگذار بوده است. این آثار زیبا که سرمایه های فرهنگی ایران هستند، در قالب بسته بندیهای مناسبتر میتوانند در معرفی هرچه بهتر آثار متاثر از پیشینه هنرهای ایرانی نقش مهمی داشته باشند و باعث اشاعه فرهنگ ایرانی و رشد اقتصاد هنر ایران شوند.