English / Persian
امروز سه شنبه 5 بهمن 1395
نقاط قوت و ضعف بسته بندی غذاهای آماده (رستوران ها) در کشور
شهرک فناوری
گروه کارخانجات پارت لاستیک
کانال تلگرام کلینیک تخصصی بسته بندی مواد غذایی ایرانبانک جامع خرید و فروش ماشین آلات صنایع غدایی و بسته بندی ایرانکانال تلگرامی باشگاه فرمولاسیون مواد غذایی ایرانماشین الات بسته بندی حبوبات و خشکبار

آمار بازدیدکنندگان

کاربر گرامی :  شما می توانید موضوعات  مورد نظر خود را در زمینه های متنوع بسته بندی که نقد و بررسی آنرا مفید می دانید از طریق منوی تماس با ما به این کلینیک منعکس  و نقطه نظرات صاحبنظران را در خصوص موارد مطروحه از طریق همین سایت مشاهده فرمائید

چهارشنبه 20 مهر 1390
 سعید جانی

نقاط قوت بسته بندی غذاهای آماده (رستوران ها) در کشور :

·         وجود شرکت هایی در ایران برای  تولید انواع جعبه غذا مخصوص رستوران ها با مقوای بهداشتی و چاپ رنگی و فانتزی در ابعاد و اشکال متنوع و بنابراین بعضی از رستوران ها از بسته بندی های مخصوص استفاده کرده و این بسته بندی ها می تواند یک تبلیغ نیز برای این رستوران محسوب شود

·         یکی از عوامل مهم در رستوران ها رساندن غذای گرم به دست مشتری است که در این مورد می توان به طراحی  یک نوع بسته بندی به نام جعبه پیک موتوری اشاره کرد که دارای خصوصیات قابل توجهی است : این جعبه از جنس فایبر گلاس بوده و براحتی بر روی موتور قابل نصب است و حداکثر 8 کیلوگرم وزن دارد. برای درون جعبه پیک موتوری ، ساک مخصوصی طراحی شده است که داخل جعبه را عایقبندی کرده و دما را حفظ می کند ضمنا یک لایه ضد عرق نیز داخل این ساک قرارداده شده است تا مقدار تعرق غذا را به خود جذب کند.

 نقاط ضعف :

·         بسته بندی های نامناسب رایج بعضی از غذاها در کشور . به عنوان مثال بسته بندی هایی که برای چلو جوجه یا چلوکباب در رستوران ها استفاده می شود که این غذا را به دست مشتری برسانند ، این بسته بندی ها طوری است که بخارات حاصل از غذای گرم دوباره به حالت میعان تبدیل شده و دیواره ظرف را گرفته و وارد غذا می شود که موقع باز کردن ظرف بسته بندی ، یک حالت ناخوشایندی به مشتری دست پیدا می کند که برای حل مشکل می توان از بسته بندی هایی استفاده کرد که ضدعرق باشد

·         استفاده از بسته بندی های معمولی که هیچ احساسی را در مشتری به وجود نمی آورد و برای حل این مشکل می توان از بسته بندی هایی استفاده کرد که باعث تحریک در مشتری شود و مشتری با میل بیشتری به سراغ غذا برود و با یک دید بهتری غذا را میل کند

  
سه شنبه 19 مهر 1390
 فاطمه قربانيان

نقطه ضعفي كه در بسته بندي غذاهاي آماده در ايران احساس ميشود اين است كه به دليل توجه كم به بازار رقابتي استفاده از بسته بندي هاي  جديد مرسوم نمي باشد و يك محصو ل سالهاي سال به همان شكل اوليه بسته بندي ميشود...حال آنكه روشهاي جديد علاوه بر فروش بيشتر محصول تاثير به سزايي در ماندگاري و حفظ كيفيت محصول خواهد داشت. در حال حاضر به دليل رو آوردن مردم به غذاهاي آماده استفاده از شكلهاي جديد بسته بندي بيشتر احساس ميشود.

پيشنهاد چند روش جديد :

Culidish.  1

طراحی ویژه  اين ظروف به مصرف کننده این امکان را می‌دهد که غذای آماده را درون ماکروفر گرم نماید و در عین حال بخش‌هایی که نباید گرم شود (مثل سالاد و دسر) سرد باقی بماند.

  2.روکش کردن غذا با فیلم های خوراكی، ساخت ظروف مقوایی تاشونده ویژه با دربی که به آسانی جدا می شود و ساخت پاکت هایی که زبانه مخصوصی برای قرار گرفتن روی کمربند ایمنی دارند،

Les Petits Grande.  3

ظروفی که فضای آنها به چند قسمت تقسیم شده است، مخصوص عرضه هم زمان غذا و مخلفات (نظیر سالاد، دسر و ...) است. این ظروف آماده سازی غذا را ساده تر کرده، ضایعات آنرا کاهش می دهد و استفاده از یک غذای کامل به همراه مخلفات را آسان تر می کند.

  4. نوعی کارتن مقوایی سه محفظه ای را مورد استفاده قرار می‌دهد که مصرف کننده بتواند قطعات گوشت مرغ یا جوجه آغشته شده با سه نوع سس مختلف را سرو نماید. (  شركت كا اف سي )   

Fa.gh67@gmail.com

 

  
چهارشنبه 13 مهر 1390
 سمیرا فیضی

به طور كلي رستوران‌ها از تأثير بسته‌بندي در جذب مشتري آگاهي دارندو بازار رقابت انها گرمتر شده است و بدنبال روش ها و طرح های جدید هستند.      

برخی تکنولوژیهای بسته بندی غذاهای آماده نظیر  چیکا مطابق تکنولوژی روز دنیا و فن آوری روز کشور سوئیس، در صنعت بسته بندی غذای آماده می باشد که با روش اصلاح اتمسفر و فرایند استریل در بسته بندی های چند لایه آلومینیومی استرال، امتیازات زیادی را به ارمغان دارد که برخی از آنها عبارتند از : 1-نگهداری و تاریخ صلاحیت مصرف محصولات در زمان طولانی (6ماه تا 24 ماه) 2-عدم نیاز به مصرف مواد شیمیایی و نگهدارنده در تولید و بسته بندی 3-حفظ حداکثر ارزش غذایی تا پایان تاریخ مصرف محصول 4-حفظ عطر و طعم طبیعی غذا تا پایان تاریخ مصرف محصول 5-عدم مهاجرت ترکیبات مواد غذایی به ظرف و ترکیبات ظرف به مواد غذایی 6- دارا بودن مطمئن ترین لایه های فود گرید مخصوص مواد غذایی به منظور جلوگیری از ارتباط مستقیم غذا با لایه آلومینیومی 7- قابلیت گرم کردن به روش های مختلف حتی به وسیله مایکرویو 8- حمل آسان و آسان بازشو 9- دوست دار محیط زیست و قابلیت سریع بازگشت به طبیعت 10- قابلیت بسته بندی انواع محصولات غذایی بدون محدودیت در فرمولاسیون و تنوع سایز بسته بندی .

به گزارش فودنا شرکت تهیه و بسته بندی موادغذایی هانی غذای آماده مصرف با نام تجاری هانی را با عطر و طعم غذای سنتی خانگی و 18 ماه ماندگاری بدون مواد نگهدارنده در اختیار مشتریان  قرار می دهد

یک مشکل مهم در بسته بندی غذاهای رستوران این است که کیفیت لفاف ها برای ساندویچ ها  رضایت بسیاری تولیدکنندگان بسته بندی و رستوران ها را فراهم نمیکند زیرا قابلیت چاپ پذیری روی هر دو طرف را ندارند بنابراین این لفاف ها از کشورهای دیگر وارد میشوند که  به صورت ورق چاپ شده از کشورهایی مثل کویت, عربستان.

مشکل دیگر در مورد جعبه های پیتزا است که بسیاری از جعبه ها چسبی هستند ولی چون تجهیزات چسب زنی در ایران محدود است معمولا از دایکات ها استفاده میشود که البته مشتریان نیز این مشکل را پذیرفته اند.

  

جستجوی پیشرفته

کتب و مقالات علمی
صنایع بسته بندی و غذایی

خبرنامه: ثبت ایمیل

فرش پلاس( بسته بندی میوه و سبزی)افزایش ماندگاری محصولات غذایی - فیلم های پلاستیکی چندلایه