همانطور که کمبود مواد خام هزینه ها را افزایش می دهد و تورم جهانی افزایش می یابد، هزینه انجام کسب و کار همچنان رشد خواهد کرد. عواملی مانند افزایش قیمت گاز و برق و افزایش قیمت مواد، کارخانههای لبنی را در سراسر جهان تحت فشار قرار میدهند
تا هزینههای خود را کاهش دهند تا رقابتی باقی بمانند. علاوه بر این، رشد دستمزد سالانه در بسیاری از کشورها همگام با تورم نبوده است. در مجموع، این روندها فشار زیادی را بر تولیدکنندگان لبنیات و قیمت تمام شده کالا وارد می کند و تولیدکنندگان را از هر
دو طرف عرضه و تقاضا تحت فشار قرار می دهد.کاهش هزینه ها اغلب با قیمتی همراه است، جایی که ایجاد تغییرات در فرآیند تولید می تواند نتایج کیفی و ثبات تجربه مصرف کننده را تهدید کند. هنگامی که صحبت از لبنیات می شود، مصرف کنندگان به طور
مداوم توجه می کنند که "طعم عالی" یکی از عوامل کلیدی در وفاداری به برند آنها است، که برای تولیدکنندگان بر اهمیت حفظ نتایج خوشمزه هنگام انجام اقدامات کاهش هزینه تاکید می کند.بهینه سازی بهره وری نباید بر کیفیت تجربه مصرف کننده تأثیر بگذارد.
تولیدکنندگان می توانند بهترین فرهنگ ها و آنزیم ها را برای دستور پخت خود انتخاب کرده و آنها را با فناوری ها و فرآیندهای ایده آل ترکیب کنند تا در هزینه ها صرفه جویی کنند و در عین حال کیفیت عالی محصولات خود را حفظ کنند.فرآیند تولید طیف وسیعی
از محصولات لبنی شامل زمان های متفاوتی برای تخمیر، رسیدن، بلوغ و گیرش است. در برخی موارد، تولیدکنندگان میتوانند فرهنگها، منعقدکنندهها و آنزیمهای جدیدی را معرفی کنند که میتوانند این فرآیندهای طبیعی را سرعت بخشند، بهرهوری را بهبود بخشند و
تولید حجمهای بزرگتر را در همان زمان ممکن کنند.به عنوان مثال، یک تولید کننده می تواند با تغییر به فرهنگی که تخمیر را سرعت می بخشد، ظرفیت کارخانه را افزایش و هزینه های عملیاتی را کاهش دهد.